z ostatniej chwili
W dniach 3 i 4 kwietnia 2024 r. biuro ewidencji ludności w Urzędzie Gminy Mszana Dolna z powodów organizacyjnych, czynne będzie w godzinach od 7:30 do godziny 12:00, a w dniu 5 kwietnia 2024 r. biuro będzie nieczynne. Wójt Gminy Mszana Dolna informuje, że w dniu 29 marca (Wielki Piątek) 2024 roku Urząd Gminy Mszana Dolna będzie nieczynny Kasa urzędu czynna: Wtorek: 8:00-12:00 Środa: 13:00-15:00 Czwartek: 8:00-12:00 Wpłaty dokonać można w każdej placówce BS Mszana Dolna – bez prowizji
Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej Rozumiem
Powiększ: A A A
A A A A A

Aktualności


eTwinning - projekt europejski w Szkole Podstawowej nr 3 w Kasince Małej

09/06/2021, dodał: Magda Polańska czytano: 3680 razy
Od października 2020 r. do czerwca 2021r. uczniowie klasy IV Szkoły Podstawowej nr 3 w Kasince Małej uczestniczyli w realizacji projektu eTwinning: „Reading English at dreams!” /”Czytanie angielskiego we śnie”/.

Jego głównym celem było rozwijanie czytelnictwa i zainteresowań czytelniczych wśród dzieci i młodzieży, a także poszukiwanie nowych, atrakcyjnych form  promocji czytelnictwa.

Program zachęcał do wykorzystywania technologii informacyjno - komunikacyjnych. Uczniowie i nauczyciele szkoły wykorzystali Internet do wymiany informacji, materiałów edukacyjnych i doskonalenia umiejętności językowych, poznali kraje partnerów projektu, miasta, szkolne obyczaje i tradycje jego uczestników. Dodatkowo uczyli się tolerancji oraz zdobyli ciekawe, podane w atrakcyjny sposób, informacje o mieszkańcach Europy. Wspólne działania szkół motywowały do nauki i otwarcia na Europę.

Kasinczańscy uczniowie zdobyli dodatkową motywację do uczenia się i ciągłego doskonalenia języka angielskiego. Zobaczyli, w jaki sposób można wykorzystywać nowoczesne narzędzia do nawiązywania kontaktów i dokumentowania swojej pracy.

W październiku ub. r. zapoznali się z projektem, stworzyli swoje logo do tego przedsięwzięcia,
umieścili je na wspólnym padlecie (obok logotypów wykonanych przez uczniów z innych krajów). W grudniu ich zadaniem było czytanie książki w języku angielskim. Potem „spotkali się” za pośrednictwem platformy zoom z wszystkimi partnerami, wspólnie czytali książkę i przystąpili do quizu dotyczącego jej treści.

W tym miejscu przygoda z czytaniem w języku angielskim nabrała tempa: każdy uczeń pobrał na swój telefon aplikację ReadAlong. Na niej codziennie przez 10 min. miał rozwijać umiejętność czytania - informuje szkolna koordynatorka akcji. Następnie rozpoczęły się prace nad napisaniem książki, wspólnie z zagranicznymi partnerami. Każda szkoła miała za zadanie napisać kilka stron, stworzyć ilustracje oraz dodać nagranie z poprawną wymową. To była wspaniała zabawa! Nasi uczniowie czekali na efekt wspólnej pracy z wielką niecierpliwością… Jednak to nie wszystko, następnym krokiem było napisanie wspólnego wiersza promującego czytelnictwo oraz naukę języka angielskiego i nagranie krótkich filmików z każdym wersem, dzięki czemu powstał wspaniały wiersz stworzony przez uczniów z różnych krajów, była to praca grupowa, pomimo wielu tysięcy kilometrów dzielących nas, uczestników projektu.

Partnerami projektu byli:

  • Binnur AKŞİT, Derbent Ata Primary School, TURCJA
  • Elena PENALBA, CEIP Mare de Déu del Socorro, HISZPANIA
  • Gamze ASLANTÜRK, Sabri Kahvecioğlu Primary School, TURCJA
  • Gülseren Tuğçe BATMAZ, Amasya Atatürk Primary School, TURCJA
  • Gül Solmaz AYDOĞAN, İnönü Primary School, TURCJA
  • İlkay KURU, Sivrihisar Atatürk Primary School, TURCJA
  • İrem TOPALOĞLU, İznik Boyalıca Primary School, TURCJA
  • Jülide HANSU, Hacıkura Primary School, TURCJA
  • Mahmut KARACA, Antalya Yeniköy Secondary School, TURCJA
  • Mine İlhan YAZICI, Şehit Er Müslim Zengin Primary School, TURCJA
  • Nurcan ÖZDEMİR, Şehit Ali İhsan Aydın Primary School, TURCJA

Efekty działań:

Realizacja tego projektu spowodowała znaczną poprawę nawyków czytelniczych  naszych uczniów, umiejętności korzystania przez nich z narzędzi internetowych oraz technologii informacyjno - komunikacyjnych, wyrażania siebie i prezentacji, a także umiejętności językowych poszczególnych jego uczestników – podkreśla dyrektor Szkoły Podstawowej nr 3 w Kasince Małej.
 

Anna Kawula